Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu

Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu

Kategoria:
  • Opis
  • Dodatkowe informacje

Opis

INFORMACJE O KIERUNKU

Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych
Gliwice, ul. Hutnicza 9-9A,
tel. 32 400 39 41

CZAS TRWANIA
STUDIÓW

1 rok / 2 semestry

UZYSKANY
TYTUŁ

inżynier

SYLWETKA ABSOLWENTA

Studia przygotowują absolwentów do pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum zaburzeń autystycznych.
W toku studiów absolwent uzyskuje wiedzę i umiejętności w zakresie rozpoznawania, wieloprofilowego usprawniania oraz metodyki nauczania i rewalidacji osób ze spektrum zaburzeń autystycznych.

 

Program studiów obejmuje zapoznanie słuchaczy z najbardziej istotnymi obszarami zagadnień merytorycznych i metodycznych do których należą:

  • ocena funkcjonowania dziecka ze spektrum autyzmu
  • diagnoza rozwojowa i funkcjonalna oraz terapia dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych
  • podstawowe zadania pracy terapeutyczno-edukacyjnej z dziećmi/osobami ze spektrum zaburzeń autystycznych
  • nowoczesne metody korekcji i kompensacji deficytów rozwojowych,
  • wieloprofilowe usprawnianie oraz metodyka kształcenia specjalnego i rewalidacji
  • strategie wychowawcze i profilaktyczne oraz rewalidacyjne w pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera
  • formy wspomagania rodziny w promowaniu rozwoju dziecka oraz innych obszarów bezpośredniej pracy wychowawczej i edukacyjnej.
  • formy wspierania nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom/uczniom ze spektrum zaburzeń autystycznych realizującym kształcenie w placówkach edukacji specjalnej, integracyjnej i włączającej.

KRYTERIA PRZYJĘĆ

Posiadanie przygotowania pedagogicznego oraz ukończenie studiów licencjackich lub magisterskich.

PLAN STUDIÓW

Semestr I Semestr II
W Ć S L W Ć S L
Pedagogika specjalna 5 10
Postawy psychologii rozwojowej 5 10
Wprowadzenie do psychologii klinicznej 5 10
Elementy psychiatrii i psychopatologii 5 10
Podstawy prawne organizowania wsparcia i wspomagania rozwoju osób ze spektrum zaburzeń autystycznych 10
Diagnoza osób ze spektrum zaburzeń autystycznych 15
Podstawy terapii behawioralnej w pracy z dzieckiem autystycznym 5 15
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych 5 15
Komunikacja alternatywna i wspomagana w terapii i edukacji osób z autyzmem 15 15
Wybrane metody i techniki fizjoterapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi
Metodyka wychowania przedszkolnego dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych 5 15
Metodyka nauczania i wychowania nisko funkcjonujących uczniów z autyzmem 10 20
Metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych 15 5 15
Kształtowanie mowy i języka u dzieci i uczniów z autyzmem, zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami w rozwoju
Metodyka nauczania i wychowywania wysoko funkcjonujących uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych w tym z zespołem Aspergera 5 10 10 20
Uczeń ze spektrum zaburzeń autystycznych w edukacji ogólnodostępnej i integracyjnej 15
Konstruowania Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera 15
Podstawy terapii SI 10
Wybrane metody wsparcia rodziny dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych
Psychologiczna analiza zachowań dzieci ze spektrum zaburzeń autystycznych 15
Postawy rehabilitacji społeczno-zawodowej dorosłych osób ze spektrum zaburzeń autystycznych 15 5 10
Metody wspomagające rehabilitację dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych
Projekt badawczy w pracy pedagoga 15
Praktyka zawodowa 60 60

WYSOKOŚĆ OPŁATY

2 800 zł (1 400 zł/semestr)

CZAS TRWANIA STUDIÓW

2 semestry

KONTAKT W SPRAWIE REKRUTACJI

mgr Barbara Browarek
tel. 32 400 39 41

HARMONOGRAM REKRUTACJI

Dodatkowe informacje

Stopien

Podyplomowe

Język

Polski

Miasto

Gliwice

Profil

ogólnoakademicki

Rekrutacja

Zimowa

Wydział

Instytut Badań nad Edukacją i Komunikacją

Font Resize
Contrast