Nauczanie matematyki w szkołach
- Opis
- Dodatkowe informacje
Opis
INFORMACJE O KIERUNKU

Wydział Matematyki Stosowanej Politechniki Śląskiej
Gliwice, ul. Kaszubska 23,
tel. 32 237 20 29
CZAS TRWANIA
STUDIÓW
1,5 roku / 3 semestry
UZYSKANY
TYTUŁ
inżynier
SYLWETKA ABSOLWENTA
Po ukończeniu studiów podyplomowych „Nauczanie matematyki w szkołach” absolwent
- posiada gruntowną wiedzę z zakresu matematyki,
- potrafi planować proces dydaktyczny, wykorzystując wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki szczegółowej,
- potrafi łatwo, używając prostego języka, przekazywać swoją wiedzę innym w mowie i na piśmie,
- posiada umiejętność krytycznego myślenia i rozumowania, które pozwalają mu sformalizować, analizować i sprawnie rozwiązywać problemy,
- potrafi łatwo i szybko przyswajać nową wiedzę, również samodzielnie pogłębiać wiedzę korzystając z różnych źródeł,
- potrafi używać nowoczesnych narzędzi informatycznych.
KRYTERIA PRZYJĘĆ
Studia podyplomowe „Nauczanie matematyki w szkołach” przeznaczone są dla absolwentów wyższych uczelni posiadających dyplom magistra inżyniera, inżyniera lub magistra w zakresie nauk ścisłych, lub czynnych zawodowo nauczycieli posiadających dyplom magistra lub magistra inżyniera. Ponadto, kandydaci na te studia powinni posiadać kompetencje, nabyte na wcześniejszym etapie edukacji, zestawione w tabeli poniżej:
Lp. | Zakładane efekty kształcenia |
Wiedza: kandydat na studia podyplomowe zna i rozumie | |
1. | cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań |
2. | co najmniej jeden język obcy na poziomie średniozaawansowanym (B2) |
3. | podstawowe zasady BHP oraz podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; ma podstawową wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych i etycznych związanych z działalnością naukową i dydaktyczną; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej |
Kompetencje społeczne: kandydat na studia podyplomowe jest gotów do | |
4. | uznania ograniczeń własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia |
5. | rozwijania zdolności precyzyjnego formułowania pytań, służących pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania |
6. | pracy zespołowej i systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter |
7. | wdrażania zasad uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób oraz postępowania etycznego |
8. | samodzielnego wyszukiwania informacji w literaturze, także w językach obcych |
PLAN STUDIÓW
Semestr I | Semestr II | Semestr III | |||||
W+Ć | L | W+Ć | L | W+Ć | S | L | |
Elementy logiki i teorii mnogości | 32 | ||||||
Matematyka dyskretna | 24 | ||||||
Analiza matematyczna | 24 | 24 | |||||
Algebra i arytmetyka | 16 | 24 | |||||
Geometria | 24 | 10 | |||||
Rachunek prawdopodobieństwa | 24 | ||||||
Technologia informacyjna w nauczaniu matematyki | 24 | 24 | |||||
Dydaktyka matematyki | 30 | 30 | |||||
Praktyka | 60 |
WYSOKOŚĆ OPŁATY
5 400zł (1 800zł/semestr)
CZAS TRWANIA STUDIÓW
3 semestry
KONTAKT W SPRAWIE REKRUTACJI
lic. Marianna Konkol
tel. 32 237 20 29
HARMONOGRAM REKRUTACJI
Dodatkowe informacje
Stopien | Podyplomowe |
---|---|
Język | Polski |
Kierunek | Nauczanie techniki i informatyki w szkole |
Miasto | Gliwice |
Profil | ogólnoakademicki |
Rekrutacja | Zimowa |
Wydział | Wydział Matematyki Stosowanej |