• Opis
  • Dodatkowe informacje

Opis

Analityka biznesowa

Forma studiów Uzyskany tytuł Czas trwania studiów Język wykładowy Miejsce odbywania zajęć Limit przyjęć
Stacjonarne Magister 2 lata /
4 semestry
Polski Zabrze 90
Forma studiów Uzyskany tytuł Czas trwania studiów Język wykładowy Miejsce odbywania zajęć Płatność Limit przyjęć
Niestacjonarne Magister 2 lata /
4 semestry
Polski Zabrze 2950zł/
semestr
90

Wydział Organizacji i Zarządzania
Zabrze, ul. Roosevelta 26-28,
tel. 32 277 73 14
e-mail: woiz_rekrutacja@polsl.pl

Wszystkie przedsiębiorstwa i instytucje biznesowe są zainteresowane pozyskaniem wiedzy pochodzącej z jak największej liczby danych. Dlatego w ramach pierwszego roku studiów, na którym realizowana jest wspólna ścieżka kształcenia, zapoznasz się z zagadnieniami obejmującymi m.in.: przetwarzanie danych za pomocą SQL i R; metody ilościowe w biznesie; badanie koniunktury i wzrostu gospodarczego oraz metody optymalizacji efektywności ekonomicznej. Ponadto w ramach warsztatów kreatywności i negocjacji biznesowych, zdobędziesz kompetencje społeczne niezbędne do skutecznego funkcjonowania w otoczeniu społeczno-gospodarczym. Na drugim roku studiów możesz wybrać 3 spośród 5 modułów tematycznych i wykreować własną ścieżkę rozwoju zawodowego. Do wyboru będziesz mieć następujące zagadnienia: analizę decyzji, analitykę Internetu, analitykę procesów gospodarczych, analitykę przedsiębiorstwa oraz marketing analityczny.

Produkcja danych na niespotykaną dotąd skalę to efekt transformacji cyfrowej firm i organizacji. Znaczenie danych we współczesnym świecie jest nie do przecenienia. Dane trzeba umieć nie tylko pozyskiwać, ale i przetwarzać, dlatego rola specjalistów zajmujących się analizą informacji stale rośnie. Przedsiębiorstwa i instytucje poszukują i będą poszukiwać ekspertów w tej dziedzinie, zarówno w kraju jak i zagranicą. Program studiów został opracowany na podstawie wnikliwych analiz i konsultacji przeprowadzonych zarówno w środowisku studenckim jak i biznesowym, dlatego doskonale łączy oczekiwania i potrzeby obu zainteresowanych grup. Jeśli interesujesz się analityką danych i chcesz mieć ciekawą oraz dobrze płatną pracę to ten kierunek jest stworzony dla Ciebie!

Studiując na kierunku Analityka biznesowa zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w wybieralnych zakresach tematycznych:

  • Moduł analiza decyzji: podejmowanie decyzji oraz metody i narzędzia wspomagające podejmowanie skutecznych decyzji na różnym poziomie organizacji i w zróżnicowanych warunkach,
  • Moduł analityka Internetu: techniczne, algorytmiczne, finansowe i społeczne aspekty związane z wykorzystaniem Internetu w działalności biznesowej,
  • Moduł analityka procesów gospodarczych: modelowanie, analiza, monitorowanie i optymalizacja procesów produkcyjnych, z uwzględnieniem ekoefektywności,
  • Moduł analityka przedsiębiorstwa: modele biznesu, analiza danych przedsiębiorstwa z wykorzystaniem języka Python, strategia finansowa i podatkowa oraz procesy kadrowe,
  • Moduł marketing analityczny: zagadnienia związane z marketingiem internetowym, z kreowaniem, postrzeganiem i dbaniem o dobry wizerunek marki, marketingiem usług oraz z aspektami ekologicznymi w marketingu.

Zdobytą przez Siebie wiedzę z zakresu zarządzania, finansów, ekonomii, metod ilościowych i informatyki wykorzystasz w każdej organizacji działającej w gospodarce, zarówno w sektorze przedsiębiorstw, jak i w sektorze instytucji finansowych oraz publicznych, a w szczególności:

  • w działach analiz biznesowych,
  • w działach informatycznych,
  • w działach odpowiedzialnych za zarządzanie informacją,
  • w korporacjach świadczących biznesowe usługi doradcze,
  • w instytucjach finansowych (banki, ubezpieczyciele, fundusze inwestycyjne, giełda),
  • w instytucjach gospodarczych Unii Europejskiej.

Marta: „Dzięki studiom na II stopniu analityki biznesowej awansowałam i otrzymałam podwyżkę. Program zajęć odpowiadał moim potrzebom i sprawił, że wiem, umiem i rozumiem więcej.”

Dominik: „Na zajęciach nauczyłem się nie tylko tego jak gromadzić i przetwarzać dane, ale także jak je interpretować biznesowo. Mogę więc pracować na różnych stanowiskach.”

Karolina: „Jako analityk pracuję w dynamicznie rozwijającej się spółce energetycznej. Mam elastyczne godziny pracy, zaprzyjaźniony zespół i dobrą pensję. Polecam wszystkim studia na II stopniu analityki biznesowej.”

  • Absolwenci posiadają wiedzę z zakresu socjologii, psychologii społecznej, w tym z zakresu stosunków społecznych w skali makro i mikro oraz metod i technik diagnozowania zjawisk życia społecznego.
  • Znają najnowsze technologie informatyczne, które są wykorzystywane do analizy zjawisk społecznych.
  • Potrafią analizować zachodzące zmiany społeczne oraz potrafią prognozować ich kierunki i konsekwencje zarówno dla regionu, jak i społeczności lokalnej.
  • Potrafią prowadzić obserwacje nowych trendów zachodzących na rynku pracy, badać zjawiska dotyczące procesów komunikacji społecznej oraz diagnozować zjawiska patologii społecznej.
  • Absolwenci kierunku socjologia znajdują zatrudnienie w administracji publicznej, jednostkach samorządowych, w ośrodkach przekazu społecznego i organizacjach pozarządowych jako doradcy w zakresie projektowania rozwiązań lokalnych problemów społecznych lub jako specjaliści do spraw badania opinii publicznej.
  • Pracują również w instytucjach pomocy społecznej.
  • Sprawdzą się także jako specjaliści od public relations.
Oczekiwane kompetencje kandydata Forma sprawdzenia i oceny kompetencji kandydata
Kandydat posiada kompetencje niezbędne do kontynuowania kształcenia na studiach drugiego stopnia na tym kierunku, a w szczególności:

  • zna i rozumie zagadnienia z matematyki wyższej niezbędne do formalnego opisu i analizy zjawisk ekonomicznych oraz finansowych,
  • zna i rozumie zasady oraz podstawy rachunkowości i zarządzania finansami przedsiębiorstw,
  • zna i rozumie techniki oraz narzędzia analizy i wizualizacji danych przedsiębiorstwa, danych ekonomicznych i społecznych,
  • potrafi analizować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy biznesowe, ekonomiczne i finansowe za pomocą współczesnych narzędzi, technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT) oraz nowoczesnych algorytmów,
  • potrafi wybrać narzędzia i techniki informacyjno-komunikacyjne (ICT) adekwatne do podejmowanych problemów biznesowych, ekonomicznych i finansowych,
  • jest gotów do pracy zespołowej,
  • potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
  1. Weryfikacja posiadanych kompetencji na podstawie dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem do dyplomu.
  2. Wynik kandydata stanowi średnia ocen ze studiów pomnożona przez współczynnik zgodności posiadanych kompetencji z kompetencjami wymaganymi od kandydatów.

Przez średnią ocen ze studiów rozumie się ocenę wyznaczoną jako średnią ważoną zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku, określoną wzorem:

Współczynnik zgodności posiadanych kompetencji z kompetencjami wymaganymi od kandydatów wynosi:

3 – zgodność w zakresie 90% – 100%
2 – zgodność w zakresie 80% – 89%
1 – zgodność w zakresie 70% – 79%
0 – zgodność poniżej 70%

Dodatkowe informacje

Tytuł

magister

Stopien

Stopień II

Forma

Niestacjonarne, Stacjonarne

Język

Polski

Kierunek

Analityka biznesowa

Miasto

Zabrze

Profil

ogólnoakademicki

Rekrutacja

Letnia

Wydział

Wydział Organizacji i Zarządzania

Font Resize
Contrast