MECHATRONIKA PRZEMYSŁOWA
Nie możesz się zdecydować czy wybrać mechanikę czy elektronikę? Nie musisz wybierać, jest kierunek, który łączy obie te dziedziny. Nauczysz się na nim jak zbudowane są układy mechatroniczne, jak je projektować; jakie czujniki i układy napędowe zastosować, jak je połączyć, skonfigurować, zaprogramować, uruchomić, a na koniec skutecznie testować i bezpiecznie eksploatować. Ten kierunek łączy zagadnienia mechaniki, elektroniki i informatyki i to w praktycznych zastosowaniach. Pasjonują Cię drony? Dowiesz się z jakich komponentów zbudowany jest bezzałogowy statek powietrzny, jakie prawa fizyki powodują, że się wznosi i leci, i to dokładnie tam, gdzie byś chciał! Mechatronika Przemysłowa to kierunek interdyscyplinarny, który uczy też jak budować i efektywnie wykorzystywać kompetencje członków zespołu w projekcie mechatronicznym.
Opiekun I roku: dr inż. Wawrzyniec Panfil
Nazwa przedmiotu | Liczba godzin w sumie |
---|---|
WYCHOWANIE FIZYCZNE | 30 |
JĘZYK ANGIELSKI | 30 |
TECHNIKI I NARZĘDZIA KOMUNIKACJI | 45 |
OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ | 15 |
MATEMATYKA DLA INŻYNIERÓW | 30 |
INFORMATYKA I PODSTAWY PROGRAMOWANIA | 60 |
GRAFIKA INŻYNIERSKA I PODSTAWY PROJEKTOWANIA | 45 |
WPROWADZENIE DO STUDIOWANEGO KIERUNKU | 45 |
SUMA | 300 |
Nazwa przedmiotu | Liczba godzin w sumie |
---|---|
WYCHOWANIE FIZYCZNE | 30 |
JĘZYK ANGIELSKI | 30 |
WPROWADZENIE DO PRZEDSIĘBIORCZOŚCI | 15 |
MATEMATYKA DLA INŻYNIERÓW | 90 |
FIZYKA DLA INŻYNIERÓW | 30 |
WYBRANE ZAGADNIENIA INŻYNIERSKIE | 90 |
GRAFIKA INŻYNIERSKA I PODSTAWY PROJEKTOWANIA | 45 |
WPROWADZENIE DO RÓŻNYCH FORM PRACY PROJEKTOWEJ (PBL, DESIGN THINKING) | 45 |
ZAJĘCIA Z UCZELNIANEJ BAZY ZAJĘĆ OBIERALNYCH | 30 |
SUMA | 405 |
Nazwa przedmiotu | Liczba godzin w sumie |
---|---|
JĘZYK ANGIELSKI | 30 |
MATEMATYKA DLA INŻYNIERÓW | 60 |
FIZYKA DLA INŻYNIERÓW | 45 |
MECHANIKA | 60 |
WYTRZYMAŁOŚĆ MATERIAŁÓW | 60 |
ELEKTROTECHNIKA | 60 |
TECHNIKI WYTWARZANIA | 45 |
ZAJĘCIA Z UCZELNIANEJ BAZY ZAJĘĆ OBIERALNYCH | 30 |
SUMA | 405 |
Nazwa przedmiotu | Liczba godzin w sumie |
---|---|
JĘZYK ANGIELSKI | 30 |
FIZYKA DLA INŻYNIERÓW | 30 |
PODSTAWY AUTOMATYKI Z TEORIĄ STEROWANIA | 60 |
TECHNOLOGIE PROCESÓW MATERIAŁOWYCH | 60 |
WYTRZYMAŁOŚĆ MATERIAŁÓW | 45 |
PODSTAWY KONSTRUKCJI MASZYN | 60 |
ZAJĘCIA KIERUNKOWE ANGLOJĘZYCZNE | 30 |
PROJEKT PBL | 60 |
ZAJĘCIA Z UCZELNIANEJ BAZY ZAJĘĆ OBIERALNYCH | 30 |
SUMA | 405 |
Nazwa przedmiotu | Liczba godzin w sumie |
---|---|
PODSTAWY KONSTRUKCJI MASZYN | 60 |
ELEKTRONIKA I TECHNIKI MIKROPROCESOROWE | 60 |
SYMULACJA I OPTYMALIZACJA UKŁADÓW MECHATRONICZNYCH | 90 |
MODUŁY ZAJĘĆ KIERUNKOWYCH OBIERALNYCH UMOŻLIWIAJĄCE WYBÓR PRZEZ STUDENTA ZDEFINIOWANEGO ZAKRESU DYPLOMOWANIA: UKŁADY NAPĘDOWE I STEROWANIE, AUTOMATYZACJA I ROBOTYZACJA, SYMULACJE KOMPUTEROWE I PROGRAMOWANIE LUB SKOMPONOWANIE WŁASNEGO |
135 |
ZAJĘCIA ANGLOJĘZYCZNE DEFINIUJĄCE ZAKRES DYPLOMOWANIA | 30 |
ZAJĘCIA Z UCZELNIANEJ BAZY ZAJĘĆ OBIERALNYCH | 30 |
SUMA | 405 |
Nazwa przedmiotu | Liczba godzin w sumie |
---|---|
TEORIA SYSTEMÓW I SYGNAŁÓW | 60 |
MODUŁY ZAJĘĆ KIERUNKOWYCH OBIERALNYCH UMOŻLIWIAJĄCE WYBÓR PRZEZ STUDENTA ZDEFINIOWANEGO ZAKRESU DYPLOMOWANIA: UKŁADY NAPĘDOWE I STEROWANIE, AUTOMATYZACJA I ROBOTYZACJA, SYMULACJE KOMPUTEROWE I PROGRAMOWANIE LUB SKOMPONOWANIE WŁASNEGO |
255 |
PROJEKT GRUPOWY PBL | 60 |
PRAKTYKA ZAWODOWA | |
ZAJĘCIA Z UCZELNIANEJ BAZY ZAJĘĆ OBIERALNYCH | 30 |
SUMA | 405 |
Nazwa przedmiotu | Liczba godzin w sumie |
---|---|
SYSTEMY CAX | 45 |
MODUŁY ZAJĘĆ KIERUNKOWYCH OBIERALNYCH UMOŻLIWIAJĄCE WYBÓR PRZEZ STUDENTA ZDEFINIOWANEGO ZAKRESU DYPLOMOWANIA: UKŁADY NAPĘDOWE I STEROWANIE, AUTOMATYZACJA I ROBOTYZACJA, SYMULACJE KOMPUTEROWE I PROGRAMOWANIE LUB SKOMPONOWANIE WŁASNEGO |
210 |
PROJEKT INŻYNIERSKI | 45 |
SEMINARIUM PROBLEMOWE | 45 |
SUMA | 345 |