- Opis
- Dodatkowe informacje
Opis
Analityka biznesowa
| Forma studiów | Uzyskany tytuł | Czas trwania studiów | Język wykładowy | Miejsce odbywania zajęć | Limit przyjęć |
|---|---|---|---|---|---|
| Stacjonarne | Magister | 2 lata / 4 semestry |
Polski | Zabrze | 60 |
| REKRUTACJA LETNIA | |||||
| Forma studiów | Uzyskany tytuł | Czas trwania studiów | Język wykładowy | Miejsce odbywania zajęć | Płatność | Limit przyjęć |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Niestacjonarne | Magister | 2 lata / 4 semestry |
Polski | Zabrze | 3245zł/ semestr |
60 |
| REKRUTACJA LETNIA | ||||||
Wydział Organizacji i Zarządzania
Zabrze, ul. Roosevelta 26-28
tel.: 32 277 73 15
e-mail: woiz_rekrutacja@polsl.pl
Wszystkie przedsiębiorstwa i instytucje biznesowe są zainteresowane pozyskaniem wiedzy pochodzącej z jak największej liczby danych. Dlatego w ramach pierwszego roku studiów, na którym realizowana jest wspólna ścieżka kształcenia, zapoznasz się z zagadnieniami obejmującymi m.in.: przetwarzanie danych za pomocą SQL i R; metody ilościowe w biznesie; badanie koniunktury i wzrostu gospodarczego oraz metody optymalizacji efektywności ekonomicznej. Ponadto w ramach warsztatów kreatywności i negocjacji biznesowych, zdobędziesz kompetencje społeczne niezbędne do skutecznego funkcjonowania w otoczeniu społeczno-gospodarczym. Na drugim roku studiów możesz wybrać 3 spośród 5 modułów tematycznych i wykreować własną ścieżkę rozwoju zawodowego. Do wyboru będziesz mieć następujące zagadnienia: analizę decyzji, analitykę Internetu, analitykę procesów gospodarczych, analitykę przedsiębiorstwa oraz marketing analityczny.
Produkcja danych na niespotykaną dotąd skalę to efekt transformacji cyfrowej firm i organizacji. Znaczenie danych we współczesnym świecie jest nie do przecenienia. Dane trzeba umieć nie tylko pozyskiwać, ale i przetwarzać, dlatego rola specjalistów zajmujących się analizą informacji stale rośnie. Przedsiębiorstwa i instytucje poszukują i będą poszukiwać ekspertów w tej dziedzinie, zarówno w kraju jak i zagranicą. Program studiów został opracowany na podstawie wnikliwych analiz i konsultacji przeprowadzonych zarówno w środowisku studenckim jak i biznesowym, dlatego doskonale łączy oczekiwania i potrzeby obu zainteresowanych grup. Jeśli interesujesz się analityką danych i chcesz mieć ciekawą oraz dobrze płatną pracę to ten kierunek jest stworzony dla Ciebie!
Studiując na kierunku Analityka biznesowa zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w wybieralnych zakresach tematycznych:
- Moduł analiza decyzji: podejmowanie decyzji oraz metody i narzędzia wspomagające podejmowanie skutecznych decyzji na różnym poziomie organizacji i w zróżnicowanych warunkach,
- Moduł analityka Internetu: techniczne, algorytmiczne, finansowe i społeczne aspekty związane z wykorzystaniem Internetu w działalności biznesowej,
- Moduł analityka procesów gospodarczych: modelowanie, analiza, monitorowanie i optymalizacja procesów produkcyjnych, z uwzględnieniem ekoefektywności,
- Moduł analityka przedsiębiorstwa: modele biznesu, analiza danych przedsiębiorstwa z wykorzystaniem języka Python, strategia finansowa i podatkowa oraz procesy kadrowe,
- Moduł marketing analityczny: zagadnienia związane z marketingiem internetowym, z kreowaniem, postrzeganiem i dbaniem o dobry wizerunek marki, marketingiem usług oraz z aspektami ekologicznymi w marketingu.
Zdobytą wiedzę z zakresu zarządzania, finansów, ekonomii, metod ilościowych i informatyki wykorzystasz w każdej organizacji działającej w gospodarce, zarówno w sektorze przedsiębiorstw, jak i w sektorze instytucji finansowych oraz publicznych, a w szczególności:
- w działach analiz biznesowych,
- w działach informatycznych,
- w działach odpowiedzialnych za zarządzanie informacją,
- w korporacjach świadczących biznesowe usługi doradcze,
- w instytucjach finansowych (banki, ubezpieczyciele, fundusze inwestycyjne, giełda),
- w instytucjach gospodarczych Unii Europejskiej.
Marta: „Dzięki studiom na II stopniu analityki biznesowej awansowałam i otrzymałam podwyżkę. Program zajęć odpowiadał moim potrzebom i sprawił, że wiem, umiem i rozumiem więcej.”
Dominik: „Na zajęciach nauczyłem się nie tylko tego jak gromadzić i przetwarzać dane, ale także jak je interpretować biznesowo. Mogę więc pracować na różnych stanowiskach.”
Karolina: „Jako analityk pracuję w dynamicznie rozwijającej się spółce energetycznej. Mam elastyczne godziny pracy, zaprzyjaźniony zespół i dobrą pensję. Polecam wszystkim studia na II stopniu analityki biznesowej.”
Na kierunku kształceni są specjaliści przygotowani do wszechstronnej analizy danych biznesowych, a w szczególności do ich przetwarzania w informacje istotne dla podejmowania decyzji oraz wspomagania przedsiębiorstw i pozostałych organizacji gospodarczych w lepszym rozumieniu ich działalności oraz otoczenia rynkowego. Absolwent w czasie studiów nabywa wiedzę i umiejętności pozwalające efektywnie wykorzystywać narzędzia i techniki analizy danych oraz łączyć wiedzę biznesową z posiadanymi kompetencjami analitycznymi. W szczególności potrafi:
- pozyskiwać, selekcjonować i przetwarzać kluczowe dane i przekształcać je w informacje,
- wykorzystywać narzędzia klasy Business Intelligence do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa,
- analizować przebieg i efekty procesów biznesowych,
- przeprowadzać analizę ekonomiczną i finansową wspierającą decyzje menadżerskie,
- analizować ryzyko działań biznesowych, wskazywać szanse i zagrożenia związane z występowaniem ryzyka,
- wspomagać przeprowadzanie audytów biznesowych,
- tworzyć raporty i wizualizacje danych,
- prowadzić doradztwo biznesowe na podstawie rzetelnej i profesjonalnej analizy danych i informacji.
| Oczekiwane kompetencje kandydata | Forma sprawdzenia i oceny kompetencji kandydata |
|---|---|
Kandydat posiada kompetencje niezbędne do kontynuowania kształcenia na studiach drugiego stopnia na tym kierunku, a w szczególności:
|
|
Przez średnią ocen ze studiów rozumie się ocenę wyznaczoną jako średnią ważoną zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku, określoną wzorem:

Współczynnik zgodności posiadanych kompetencji z kompetencjami wymaganymi od kandydatów wynosi:
2,0 – zgodność w zakresie 90% – 100%,
1,75 – zgodność w zakresie 80% – 89%,
1,5 – zgodność w zakresie 70% – 79%,
1,25 – zgodność w zakresie 60% – 69%,
1,0 – zgodność w zakresie 50% – 59%,
0,75 – zgodność poniżej 50%.
| Oczekiwane kompetencje kandydata | Forma sprawdzenia i oceny kompetencji kandydata |
|---|---|
Kandydat posiada kompetencje niezbędne do kontynuowania kształcenia na studiach drugiego stopnia na tym kierunku, a w szczególności:
|
|
Przez średnią ocen ze studiów rozumie się ocenę wyznaczoną jako średnią ważoną zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku, określoną wzorem:

Współczynnik zgodności posiadanych kompetencji z kompetencjami wymaganymi od kandydatów wynosi:
2,0 – zgodność w zakresie 90% – 100%,
1,75 – zgodność w zakresie 80% – 89%,
1,5 – zgodność w zakresie 70% – 79%,
1,25 – zgodność w zakresie 60% – 69%,
1,0 – zgodność w zakresie 50% – 59%,
0,75 – zgodność poniżej 50%.
Dodatkowe informacje
| Tytuł | magister |
|---|---|
| Stopien | Stopień II |
| Forma | Niestacjonarne, Stacjonarne |
| Język | Polski |
| Kierunek | Analityka biznesowa |
| Miasto | Zabrze |
| Profil | ogólnoakademicki |
| Rekrutacja | Pokaż |
| Wydział | Wydział Organizacji i Zarządzania |




