- Opis
- Dodatkowe informacje
Opis
Analityka biznesowa
Forma studiów | Uzyskany tytuł | Czas trwania studiów | Język wykładowy | Miejsce odbywania zajęć | Limit przyjęć |
---|---|---|---|---|---|
Stacjonarne | Magister | 2 lata / 4 semestry |
Polski | Zabrze | 90 |
Forma studiów | Uzyskany tytuł | Czas trwania studiów | Język wykładowy | Miejsce odbywania zajęć | Płatność | Limit przyjęć |
---|---|---|---|---|---|---|
Niestacjonarne | Magister | 2 lata / 4 semestry |
Polski | Zabrze | 2950zł/ semestr |
90 |
Wydział Organizacji i Zarządzania
Zabrze, ul. Roosevelta 26-28,
tel. 32 277 73 14
e-mail: woiz_rekrutacja@polsl.pl
Wszystkie przedsiębiorstwa i instytucje biznesowe są zainteresowane pozyskaniem wiedzy pochodzącej z jak największej liczby danych. Dlatego w ramach pierwszego roku studiów, na którym realizowana jest wspólna ścieżka kształcenia, zapoznasz się z zagadnieniami obejmującymi m.in.: przetwarzanie danych za pomocą SQL i R; metody ilościowe w biznesie; badanie koniunktury i wzrostu gospodarczego oraz metody optymalizacji efektywności ekonomicznej. Ponadto w ramach warsztatów kreatywności i negocjacji biznesowych, zdobędziesz kompetencje społeczne niezbędne do skutecznego funkcjonowania w otoczeniu społeczno-gospodarczym. Na drugim roku studiów możesz wybrać 3 spośród 5 modułów tematycznych i wykreować własną ścieżkę rozwoju zawodowego. Do wyboru będziesz mieć następujące zagadnienia: analizę decyzji, analitykę Internetu, analitykę procesów gospodarczych, analitykę przedsiębiorstwa oraz marketing analityczny.
Produkcja danych na niespotykaną dotąd skalę to efekt transformacji cyfrowej firm i organizacji. Znaczenie danych we współczesnym świecie jest nie do przecenienia. Dane trzeba umieć nie tylko pozyskiwać, ale i przetwarzać, dlatego rola specjalistów zajmujących się analizą informacji stale rośnie. Przedsiębiorstwa i instytucje poszukują i będą poszukiwać ekspertów w tej dziedzinie, zarówno w kraju jak i zagranicą. Program studiów został opracowany na podstawie wnikliwych analiz i konsultacji przeprowadzonych zarówno w środowisku studenckim jak i biznesowym, dlatego doskonale łączy oczekiwania i potrzeby obu zainteresowanych grup. Jeśli interesujesz się analityką danych i chcesz mieć ciekawą oraz dobrze płatną pracę to ten kierunek jest stworzony dla Ciebie!
Studiując na kierunku Analityka biznesowa zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w wybieralnych zakresach tematycznych:
- Moduł analiza decyzji: podejmowanie decyzji oraz metody i narzędzia wspomagające podejmowanie skutecznych decyzji na różnym poziomie organizacji i w zróżnicowanych warunkach,
- Moduł analityka Internetu: techniczne, algorytmiczne, finansowe i społeczne aspekty związane z wykorzystaniem Internetu w działalności biznesowej,
- Moduł analityka procesów gospodarczych: modelowanie, analiza, monitorowanie i optymalizacja procesów produkcyjnych, z uwzględnieniem ekoefektywności,
- Moduł analityka przedsiębiorstwa: modele biznesu, analiza danych przedsiębiorstwa z wykorzystaniem języka Python, strategia finansowa i podatkowa oraz procesy kadrowe,
- Moduł marketing analityczny: zagadnienia związane z marketingiem internetowym, z kreowaniem, postrzeganiem i dbaniem o dobry wizerunek marki, marketingiem usług oraz z aspektami ekologicznymi w marketingu.
Zdobytą przez Siebie wiedzę z zakresu zarządzania, finansów, ekonomii, metod ilościowych i informatyki wykorzystasz w każdej organizacji działającej w gospodarce, zarówno w sektorze przedsiębiorstw, jak i w sektorze instytucji finansowych oraz publicznych, a w szczególności:
- w działach analiz biznesowych,
- w działach informatycznych,
- w działach odpowiedzialnych za zarządzanie informacją,
- w korporacjach świadczących biznesowe usługi doradcze,
- w instytucjach finansowych (banki, ubezpieczyciele, fundusze inwestycyjne, giełda),
- w instytucjach gospodarczych Unii Europejskiej.
Marta: „Dzięki studiom na II stopniu analityki biznesowej awansowałam i otrzymałam podwyżkę. Program zajęć odpowiadał moim potrzebom i sprawił, że wiem, umiem i rozumiem więcej.”
Dominik: „Na zajęciach nauczyłem się nie tylko tego jak gromadzić i przetwarzać dane, ale także jak je interpretować biznesowo. Mogę więc pracować na różnych stanowiskach.”
Karolina: „Jako analityk pracuję w dynamicznie rozwijającej się spółce energetycznej. Mam elastyczne godziny pracy, zaprzyjaźniony zespół i dobrą pensję. Polecam wszystkim studia na II stopniu analityki biznesowej.”
- Absolwenci posiadają wiedzę z zakresu socjologii, psychologii społecznej, w tym z zakresu stosunków społecznych w skali makro i mikro oraz metod i technik diagnozowania zjawisk życia społecznego.
- Znają najnowsze technologie informatyczne, które są wykorzystywane do analizy zjawisk społecznych.
- Potrafią analizować zachodzące zmiany społeczne oraz potrafią prognozować ich kierunki i konsekwencje zarówno dla regionu, jak i społeczności lokalnej.
- Potrafią prowadzić obserwacje nowych trendów zachodzących na rynku pracy, badać zjawiska dotyczące procesów komunikacji społecznej oraz diagnozować zjawiska patologii społecznej.
- Absolwenci kierunku socjologia znajdują zatrudnienie w administracji publicznej, jednostkach samorządowych, w ośrodkach przekazu społecznego i organizacjach pozarządowych jako doradcy w zakresie projektowania rozwiązań lokalnych problemów społecznych lub jako specjaliści do spraw badania opinii publicznej.
- Pracują również w instytucjach pomocy społecznej.
- Sprawdzą się także jako specjaliści od public relations.
Oczekiwane kompetencje kandydata | Forma sprawdzenia i oceny kompetencji kandydata |
---|---|
Kandydat posiada kompetencje niezbędne do kontynuowania kształcenia na studiach drugiego stopnia na tym kierunku, a w szczególności:
|
|
Przez średnią ocen ze studiów rozumie się ocenę wyznaczoną jako średnią ważoną zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku, określoną wzorem:
Współczynnik zgodności posiadanych kompetencji z kompetencjami wymaganymi od kandydatów wynosi:
3 – zgodność w zakresie 90% – 100%
2 – zgodność w zakresie 80% – 89%
1 – zgodność w zakresie 70% – 79%
0 – zgodność poniżej 70%
Dodatkowe informacje
Tytuł | magister |
---|---|
Stopien | Stopień II |
Forma | Niestacjonarne, Stacjonarne |
Język | Polski |
Kierunek | Analityka biznesowa |
Miasto | Zabrze |
Profil | ogólnoakademicki |
Rekrutacja | Letnia |
Wydział | Wydział Organizacji i Zarządzania |