- Opis
- Dodatkowe informacje
Opis
Technologie kognitywne i media społecznościowe
Forma studiów | Uzyskany tytuł | Czas trwania studiów | Język wykładowy | Miejsce odbywania zajęć | Minimalna liczba punktów | Limit przyjęć |
---|---|---|---|---|---|---|
Stacjonarne | Licencjat | 3 lata/ 6 semestrów |
Polski | Zabrze | 45 na 183,33 max. | 80 |
Wydział Organizacji i Zarządzania
Zabrze, ul. Roosevelta 26-28,
tel. 32 277 73 23
e-mail: aleksandra.kuzior@polsl.pl
OPIS KIERUNKU
- stacjonarne/niestacjonarne I stopnia
- profil: ogólnoakademicki
- termin naboru: rekrutacja letnia
- czas trwania studiów: 3 lata / 6 semestrów
- uzyskany tytuł: licencjat
- specjalności:
- zarządzanie w korporacjach
- zarządzanie w małych i średnich przedsiębiorstwach
- zarządzanie w organizacjach publicznych i sektorze obywatelskim
Systemy wyposażone w technologie kognitywne wykonują lub uzupełniają zadania, które wymagają ludzkiej inteligencji i percepcji – potrafią planować, rozumować, uczyć się. Analizy firmy Deloitte wskazują, że do 2025 roku technologie kognitywne przyczynią się do modernizacji ok. 80% procesów biznesowych. Studia Technologie kognitywne i media społecznościowe to interdyscyplinarna kombinacja wiedzy z zakresu psychologii, zarządzania, informatyki, sztucznej inteligencji oraz nauk o komunikacji społecznej i mediów. Dzięki niej zrozumiesz, jak funkcjonują i jak można wykorzystywać technologie kognitywne oraz połączyć tak szeroką wiedzę z możliwościami mediów społecznościowych.
Technologie kognitywne w połączeniu z wyspecjalizowaną wiedzą o człowieku umożliwiają opracowanie narzędzi i metod, dających możliwości automatyzacji procesów i ich wykorzystanie w różnych dziedzinach, takich jak zarządzanie, informatyka, marketing, usługi finansowe, bezpieczeństwo cyfrowe, czy efektywne szkolenia. Globalny rynek inteligentnych rozwiązań rośnie w szybkim tempie. Szacuje się, że w kolejnych latach te tendencje będą się utrzymywać, a światowi producenci oprogramowania dla biznesu deklarują jeszcze większe wykorzystanie technologii kognitywnych w swoich produktach. Technologie kognitywne są aktualnie bazą do rozwiązywania różnorodnych problemów biznesowych i naukowych, co ważne, mają potencjał do znaczącego oddziaływania na nasze codzienne życie i pracę.
Studiując na kierunku Technologie kognitywne i media społecznościowe zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie:
- Media literacy: umiejętność efektywnego korzystania z mediów, w tym społecznościowych, zakładająca zdolność do krytycznej oceny i opracowywania treści publikowanych w mediach oraz wykorzystania ich w skutecznej komunikacji,
- Transdisciplinarity: interdyscyplinarność rozumiana jako umiejętność docierania do źródeł informacji i rozumienia pojęć w wielu dyscyplinach,
- Cognitiveload management: zdolność do zmaksymalizowania funkcjonowania poznawczego i przyswajania wielu bodźców przy użyciu różnych narzędzi i technik,
- Virtual collaboration: zdolność do pracy i współpracy wirtualnej oraz hybrydowej rzeczywistości, w sposób wydajny, zaangażowany i bezpieczny dla jednostek i zespołu.
Uczelnia oferuje możliwość uczestniczenia w praktykach zawodowych lub projektach naukowych, co pozwala studentom na zdobycie praktycznego doświadczenia i rozwijanie swoich umiejętności.
Kierunek Technologie kognitywne i media społecznościowe pozwala zdobyć praktyczne umiejętności z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz monitoringu i analizy mediów społecznościowych.
Stając się absolwentem możesz między innymi zostać:
- analitykiem mediów i danych,
- projektantem i specjalistą systemów sztucznej inteligencji,
- ekspertem systemów informatycznych z wykorzystaniem usług telekomunikacyjnych do przekazywania i zdalnego przetwarzania informacji,
- specjalistą technologii informacyjno-komunikacyjnych,
- specjalistą procesów poznawczych,
- analitykiem zachowań społecznych,
- specjalistą ds. marketingu cyfrowego.
Kwalifikacja odbywa się na podstawie wyników z części pisemnych egzaminu maturalnego.
P = 0,5 × Wpg + k × Wdodatkowy
gdzie:
P – liczba punktów w postępowaniu kwalifikacyjnym,
Wpp – liczba punktów (%) uzyskanych z języka polskiego (poziom podstawowy),
Wdodatkowy – liczba punktów (%) uzyskanych z jednego przedmiotu dodatkowego (język polski – poziom rozszerzony, język angielski, biologia, chemia, fizyka, geografia, historia, informatyka, matematyka, wiedza o społeczeństwie) albo wynik egzaminów zawodowych w zawodzie nauczanym na poziomie technika,
k = 0,5 dla poziomu podstawowego,
k = 1 dla poziomu rozszerzonego,
k = 4/3 dla poziomu dwujęzycznego,
k = 0,7 dla wyniku egzaminów zawodowych w zawodzie nauczanym na poziomie technika.
Liczbę punktów przelicza się z uwzględnieniem przedmiotów o najkorzystniejszym dla kandydata wyniku. Jeżeli kandydat nie zdawał przedmiotu na określonym poziomie, to do obliczeń przyjmuje się 0 punktów za ten przedmiot i poziom.
Pełne kryteria przyjęć, w tym kryteria dla osób kwalifikujących się na podstawie innej niż nowa matura oraz wykaz uwzględnianych zawodów na poziomie technika, są dostępne na odrębnej stronie.
Dodatkowe informacje
Tytuł | licencjat |
---|---|
Stopien | Stopień I |
Forma | Stacjonarne |
Język | Polski |
Kierunek | Technologie kognitywne i media społecznościowe |
Miasto | Zabrze |
Profil | ogólnoakademicki |
Rekrutacja | Letnia |
Wydział | Wydział Organizacji i Zarządzania |